Cursul IH in-company

Ce se întâmplă la cursul in-company oferit de International House București?

Ce se întâmplă la cursul in-company oferit de International House București?

 

Autor: Ilinca Stroe

 

Trainingul lingvistic in-company

Auditul lingvistic

Identificarea nevoilor specifice

Stabilirea obiectivelor de curs

Grupe, manuale, profesori, orar

Angajatul la curs

„La lecție mă distrez!”

„Mă simt iar ca la școală”

„Simt că mi se învârt rotițele!”

Profesorii IH București

Tipic IH București

 

 

O companie care le dăruiește angajaților săi un curs de limbă străină dovedește, pe de o parte, că îi apreciază pe oamenii care lucrează pentru ea, căci le oferă prilejul de a-și dezvolta gratis o abilitate suplimentară. Și, pe de altă parte, își fidelizează angajații, întrucât, așa cum am arătat în alt articol, trainingul lingvistic este perceput de către aceștia drept un beneficiu important pentru care merită să rămână la locul de muncă respectiv.

 

Să coborâm însă în realitatea concretă a organizării și desfășurării cursului in-company, așa cum se prezintă ea la International House (IH) București. Întâi are loc o analiză lingvistică (cunoscută și drept „audit lingvistic”) care „fotografiază” status quo-ul de dinainte de începerea cursului: nivelul curent de limbă al angajaților care vor să se înscrie la curs, stadiul actual al competenței lor lingvistice în limba ce urmează a fi predată.

 

Totodată, acum se identifică, împreună cu Departamentul de Resurse Umane, nevoile de comunicare ale companiei: de ce le este necesară angajaților limba străină respectivă? Pentru delegații? Pentru ședințe de lucru internaționale? Pentru comunicare internă? Sau e vorba de un simplu bonus, fără interese neapărat legate de serviciu?

 

Odată identificate nevoile specifice, trecem la stabilirea obiectivelor cursului. Pe baza nevoilor, proiectăm ceea ce vrem să realizăm prin curs: poate fi vorba de dezvoltarea cu precădere a fluenței în comunicarea orală, sau de îmbunătățirea abilității de a redacta corespondență de serviciu în limba respectivă, sau de cultivarea unor sub-abilități specifice (participarea la videoconferințe ori la evenimente sociale în limba aceea), și așa mai departe.

 

Cu obiectivele fixate și aprobate de Departamentul de Resurse Umane al companiei, urmează apoi formarea grupelor în funcție de nivel (și, uneori, luând în considerare poziția ierarhică a angajaților înscriși la curs), alegerea suportului de curs, a manualelor celor mai adecvate și convenabile, alocarea de profesori pentru fiecare grupă și creionarea orarului, de comun acord cu compania.

 

Astfel, începe cursul. Iar acum e poate momentul potrivit să ne punem puțin în postura unui angajat înscris la curs. Este ora 11:55. La 12 începe lecția de engleză (franceză/germană/spaniolă/etc.). Ai avut o dimineață aglomerată, în care te așteptau zece mailuri cu probleme pe care ți se cerea să le rezolvi urgent. Evident, n-a fost timp de toate până acum și, pe scurt, ai un munte de treabă de terminat pe ziua de azi. Ce faci? Pui treaba pe stand-by, să te duci la engleză? (Unde, à propos, ți se cere o anumită rată de prezență.) Sau „tragi chiulul”, explicându-i poate mai târziu profesoarei că ai fost foarte ocupat?

 

Există cursanți care nu lasă lucrul pentru lecție și pentru care prezența la curs poate fi un motiv suplimentar de stres. Cei mai mulți cursanți, însă…

 

„La lecție mă distrez!”

Cei mai mulți cursanți vin la lecție pentru că acolo râd și se destind. Un joc de rol le trezește talentul actoricesc, o poveste cu Past Tense și o eroină hazlie îi amuză. Lecția este o decuplare binevenită de la problemele de serviciu, o pauză de muncă cu efect revigorant. Profesoara și cursanții, împreună, reușesc să facă din lecție un „spațiu” special unde participanții își reîncarcă bateriile pentru restul zilei de muncă.

 

„Mă simt iar ca la școală”

Cei mai mulți cursanți vin la lecție pentru că acolo se simt iar tineri. Prin jocul fermecător al amintirilor, simpla prezență la lecție retrezește copilul din ei, iar exercițiile de gramatică sau o activitate de vorbire care exersează vocabularul predat sunt prilejuri de amicală competiție între colegi, de veselă autodepășire. Lecția este o experiență plăcută unde atmosfera de „sală de clasă” bucură, emoționează, stimulează.

 

„Simt că mi se învârt rotițele!”

Cei mai mulți cursanți vin la lecție pentru că acolo au impresia că, citând la întâmplare din feedbackul primit în timp, „își pun mintea la contribuție ”și se simt „în priză” – pe scurt, au sentimentul puternic că învață ceva nou, că se dezvoltă perceptibil, că ies de la lecție știind un „ceva” în plus, fie cuvânt, fie expresie, fie aspect cultural, de care nu avea știință la începutul lecției.

 

Iată, așadar, ce se întâmplă la cursul in-company oferit de IH București. Lecțiile relaxează, inspiră și îi înzestrează pe cursanți cu ceva nou. Cum e posibil? Ei bine, „secretul” constă, poate, în alegerea profesorilor. IH București și-a selectat întotdeauna profesorii în funcție de cât de pasionați de predare sunt. Iar dragostea lor de meserie atrage cel mai adesea dragostea cursanților pentru învățare. Și ar mai fi ceva: deși nu e în fișa de post, profesorii noștri au simțul umorului; le place să facă glume, să se joace, să experimenteze cu exerciții și activități inedite care, îmbiindu-i și pe cursanți la joc, înviorează și fac plăcere.

 

Unic la IH București, în derularea cursurilor in-company, este profesionalismul ireproșabil, însă nu în mod sec serios, ci combinat cu bună dispoziție – profesionalism binedispus. Acceptați și dumneavoastră oferta?

 

 

International House Bucureşti oferă cursuri de limbi străine faţă în faţă sau online pentru adulţi, copii şi clienţi corporate. Predăm engleza pentru afaceri, engleza generală, româna pentru străini, franceza, germana, spaniola, italiana, japoneza, etc. De asemenea, prin Centrul nostru de Teacher Training asigurăm cursuri de formare profesională (CELTA, DELTA) pentru profesori de engleză din ţară şi din străinătate. Pentru informaţii şi înscrieri, contactaţi 0728 808 612.