De ce să învăţăm engleza de afaceri?

De ce să învăţăm engleza de afaceri?

Într-o piaţă a muncii tot mai interconectată, populată de companii a căror limbă de lucru este engleza, utilizarea acestei limbi a devenit una dintre abilităţile de bază pe care se presupune că le are orice candidat la un loc de muncă. Pe scurt, este elementar pentru orice profesionist să cunoască limba engleză, chiar dacă nu neapărat la nivel avansat.

Dar ce fel de engleză să ne apucăm să învăţăm? De regulă, centrele bune de limbi străine oferă două opţiuni: engleza generală (general English) şi engleza de afaceri (business English). Pentru prima optează cursanţi care au nevoie de engleză mai mult pentru scopuri personale (vacanţe, prietenii, etc.), în vreme ce engleza de afaceri este aleasă de cei interesaţi să folosească această limbă în context profesional (călătorii de afaceri, întâlniri de afaceri, etc.).

Principala diferenţă dintre cele două se referă la subiectele şi vocabularul abordat: un curs de engleză generală cuprinde lecţii despre vacanţe, mass media, celebrităţi, familie, etc., pe când un curs de engleză de afaceri abordează subiecte legate de business, concentrându-se pe vocabularul specific unui număr de contexte profesionale, cum vom vedea imediat. În plus, un curs de engleză pentru afaceri cuprinde, de obicei, şi secţiuni de abilităţi profesionale, în care se studiază expresii în mod tipic folosite în anumite situaţii de serviciu (şedinţe de lucru, simpozioane, etc.).

De aceea, cel mai mare beneficiu al învăţării englezei de afaceri este acela că ajungem să folosim această limbă ca un profesionist ce aparţine lumii afacerilor şi are o cultură de business solidă. Într-un fel, a stăpâni engleza de afaceri echivalează cu a deţine un paşaport internaţional de business: angajat român fiind, vorbim „aceeaşi limbă” ca un profesionist dintr-o multinaţională din Singapore, Brazilia sau Senegal. Engleza de afaceri este, efectiv, limba globalismului – fie că o folosim pentru a comunica cu un partener de business din Bulgaria, fie că o folosim într-o videoconferinţă cu colegi din toată lumea.

O mare parte din această „aceeaşi limbă” constă în „jargon” de companie: vocabular şi „formule” lingvistice sau expresii-standard specifice situaţiilor de serviciu. Acestea pot avea legătură cu o mulţime de subiecte de business, dintre care cele mai frecvente sunt, judecând după manualele specializate, următoarele: branduri, călătorii de afaceri, tipuri de organizaţie, publicitate, bani, resurse umane, pieţe internaţionale, etică, leadership, competiţie.

Iar situaţiile de serviciu tipice, în care avem nevoie de anumite frazări şi expresii-standard pentru a fi performanţi, includ, printre altele:
 participarea la şedinţe de lucru
 efectuarea de aranjamente la telefon
 socializare – crearea unei reţele de relaţii
 realizarea şi susţinerea unei prezentări de lucru
 mânuirea cifrelor
 negociere

Nu în ultimul rând, învăţând engleza pentru afaceri ne putem perfecţiona, în paralel cu dobândirea cunoştinţelor lingvistice, abilităţile strict profesionale legate de situaţiile de serviciu studiate. Altfel spus, studiind expresiile-tip folosite în şedinţe ţinute în limba engleză, ne îmbunătăţim simultan şi abilitatea de a participa eficient la o şedinţă de lucru. Aşadar, un curs de engleză de afaceri implică totdeauna un dublu beneficiu: profesional şi lingvistic. Urmând un asemenea curs, devenim atât utilizatori de engleză mai buni, cât şi mai buni profesionişti.

International House Bucureşti organizează cursuri de engleză de afaceri pentru adulţi atât în companii, cât şi în cele trei centre IH din Bucureşti. Cere informaţii la: receptie@ih.ro.

Surse:
British Council
The Language Gallery