Cursul BizPrez: de la prezentări decente la prezentări care farmecă şi conving

Autor: Ilinca Stroe

 

International House Bucureşti (IHB) a creat BizCourses, un pachet de cursuri scurte destinate adulţilor care vor să se dezvolte profesional perfecţionându-şi un set de abilităţi profesionale de bază. BizCourses asigură training în limba engleză pentru îmbunătăţirea a 8 astfel de abilităţi: susţinerea de prezentări, comunicarea în scris, utilizarea englezei financiare, participarea la întruniri de lucru, exercitarea gândirii creative, utilizarea englezei juridice, comunicarea în deplasări de serviciu şi socializarea în context profesional. Acest articol detaliază abilitatea de a susţine prezentări.

 

Vă mai amintiţi, cu siguranţă, de acea primă serbare de la grădiniţă/şcoală când, în faţa unui public mai mult sau mai puţin atent, dar în orice caz intimidant, aţi avut de recitat o poezie sau de interpretat un rol ori un cântecel – idealmente fără să vă bâlbâiţi sau să vă încurcaţi…

 

Genunchii înmuiaţi; vocea pierită; mâinile tremurânde; gândurile care nu se mai pot concentra; mintea care ne joacă feste, uitând, blocându-se – iată principalele „sindroame” cu care ne confruntă vorbitul în public pe cei mai mulţi dintre noi. Le simţim la prima citire a compunerii în faţa clasei, ca elevi de şcoală primară, ca şi la prezentarea prin care managerul nostru se aşteaptă să câştigăm un nou contract, ca adulţi angajaţi.

 

Susţinem probabil prima noastră prezentare până la vârsta de 10 ani, în cadrul activităţilor şcolare, şi avem de făcut prezentări cu regularitate, pe tot parcursul vieţii noastre adulte, de la examene orale sau proiecte universitare la promovarea vreunui produs ori serviciu oferit de compania la care lucrăm.

 

Cu timpul, învăţăm să prevenim sau reducem impactul tracului asupra prestaţiei noastre: ne pregătim prezentarea din timp, o repetăm şi exersăm acasă, facem slide-uri ajutătoare în PowerPoint, reuşim să ne stăpânim mai bine emoţiile cu sau fără ceaiuri, calmante, etc. Deprinzând aceste practici de bază, ajungem să susţinem prezentări decente, în regulă, poate chiar interesante – ne descurcăm.

 

Şi totuşi: plăcerea de a face o prezentare o descoperim doar printr-un training specializat. Ea este importantă fiindcă se traduce în carismă; „radiază” dinspre persoana care face prezentarea înspre public, se transmite de la vorbitor la audienţă; şi face diferenţa, în ultimă instanţă, dintre o prezentare OK şi una care farmecă, entuziasmează, inspiră şi convinge.

 

Un curs despre susţinerea de prezentări este, într-un fel, un antrenament intens în cizelarea propriilor calităţi de protagonist. Un asemenea training ne formează ca prezentatori

– conştienţi de punctele lor forte;

– versaţi în utilizarea tehnicilor care ne pun în valoare punctele forte;

– capabili să îşi impresioneze publicul.

 

Descoperim la curs

  • Ÿ vocea noastră este un extraordinar instrument de persuasiune – tonul, timbrul, pauzele pe care le facem în vorbire pot avea un efect puternic asupra publicului, potenţând mesajul de transmis
  • Ÿ limbajul nostru corporal, de la contactul vizual cu audienţa la postură şi gesturi, ne poate fi un aliat de nădejde în stăpânirea emoţiilor şi în amplificarea siguranţei de sine ca vorbitor
  • Ÿ structurarea inteligentă şi riguroasă a prezentării, ghidând audienţa şi facilitând claritatea mesajului, asigură din start jumătate din succesul prezentării

 

Nu în ultimul rând, trainingul despre prezentări ne pune la curent cu cele mai inspiratoare recomandări ale unor „guru” din domeniu (de exemplu, vorbitorii TED Talks Amy Cuddy, Julian Treasure sau Nancy Duarte) şi ne echipează cu un portofoliu de „spice elements” (elemente care ne „condimentează” prezentările, de pildă glume, poveşti personale, idei de interacţiune, etc.).

 

Deci: eşti gata să descoperi plăcerea de a face o prezentare remarcabilă?

 

Cursul „BizPrez: susţinere de prezentări cu impact scontat” oferit de IHB se organizează la cerere, pentru clienţi corporate şi/sau profesionişti angajaţi în companii. El poate fi susţinut în varianta one-to-one sau pentru grupuri de 4-12 participanţi, durata şi frecvenţa sesiunilor fiind adaptate la cerinţele şi disponibilitatea cursanţilor. Pentru informaţii şi contact, accesaţi https://ih.ro/cursuri-de-limbi-straine-pentru-companii/.   

 

Surse:

<http://www.businessballs.com/presentation.htm>

<https://www.ted.com/talks/julian_treasure_how_to_speak_so_that_people_want_to_listen?language=en>

<https://www.entrepreneur.com/article/274646>