Cu un pas în viitor: Platforma Integrată de Training Online (PITO) lansată de International House Bucureşti

Autor: Ilinca Stroe

 

S-a spus de multe ori: orice criză ascunde o oportunitate. Una dintre oportunităţile purtate cu sine de criza pe care tocmai am trăit-o se pare că a fost digitalizarea „pe repede înainte” a României, în câteva domenii cheie: administrativ, finanţe-bănci, dar şi… educaţie. Trecerea de la predarea faţă-în-faţă (sau onsite) la predarea la distanţă (online) s-a făcut mai greu sau mai uşor, depinzând de tipul de educaţie, de curs sau de student. Bunăoară, sistemul educaţiei formale de stat nu a reuşit nici acum o trecere completă la predarea/învăţarea online, mulţi copii de la sate rămânând total lipsiţi de soluţii de învăţare în această perioadă. Pe de altă parte, sistemul educaţiei non-formale, în care se situează şi International House Bucureşti, s-a adaptat cu mai multă supleţe şi rapiditate transferului în online, fie că vorbim de oferta de cursuri pentru adulţi sau pentru copii.

 

Ca în alte domenii supuse unor schimbări accelerate şi masive în această perioadă, şi în educaţie s-au observat efecte, s-au făcut analize şi s-au creionat concluzii. Iar una dintre acestea este: „What if online teaching is here to stay?” Dacă educaţia online e mai mult decât o soluţie la o criză, mai mult decât o  alternativă de moment? Dacă s-a instalat în vieţile noastre pentru mai multă vreme decât credeam noi iniţial? Dacă ea reprezintă de fapt viitorul în educaţie, un viitor în care, iată, criza deja ne-a împins să păşim? Ba chiar există voci care afirmă că, până în 2025, predarea online va fi devenit norma generalizată, în educaţie.

 

În vreme ce astăzi, exceptând această perioadă de criză, standard este totuşi educaţia onsite, chestiunea predării/învăţării online pare să ţină de avangarda domeniului educaţional, iar International House Bucureşti a căutat totdeauna să se plaseze în zona cea mai progresistă a acestui domeniu. Aşa se face că izbucnirea crizei ne-a surprins în plină pregătire pentru finalizarea unui instrument de lucru de excepţie pe care acum, tocmai când este mai multă nevoie de el, îl putem lansa în premieră absolută în România: Platforma Integrată de Training Online (PITO).

 

Ce face din PITO un produs unic este îmbinarea într-un singur ansamblu unitar a componentei pedagogice şi a componentei administrative a unui curs in-company pentru adulţi. Altfel spus, prin PITO se derulează atât cursul în sine, cu lecţii, profesori şi studenţi, cât şi gestionarea lui de către, pe de o parte, reprezentanţii HR ai companiei-client însărcinaţi cu respectivul proiect de training şi, pe de alta, echipa de proiect a IH. Dar iată care sunt, concret, avantajele PITO din perspectiva tuturor celor 4 categorii de utilizatori pentru care platforma conţine interfeţe.

 

Avantaje pentru cursanţi: interfaţa pentru studenţi a PITO le permite acestora

  • să înveţe o limbă străină faţă în faţă în mediul virtual cu un trainer competent digital, special instruit să predea online şi care deţine calificări profesionale recunoscute internaţional
  • să participe la lecţii într-o sală de curs virtuală dotată cu cele mai avansate caracteristici de pe piaţă (whiteboard, chat box, audio-video, partajare de documente, breakout rooms pentru lucru în echipe)
  • să fie prezent la curs de oriunde are acces la Internet şi de pe orice dispozitiv (smartphone, tabletă, laptop, etc.), în condiţii de absolută siguranţă cibernetică

 

Avantaje pentru profesori: prin interfaţa pentru traineri, aceştia pot

  • să înregistreze uşor prezenţa la curs, rapoartele de progres individual, rezultatele de la teste, temele
  • să stocheze toate materialele folosite la curs, astfel încât cursanţii să le poată accesa oricând
  • să noteze (re)programarea lecţiilor, aşa încât cursanţii să fie mereu la curent cu schimbările de orar

 

Avantaje pentru admin: prin interfaţa pentru administratori, aceştia pot

  • să monitorizeze non-stop securitatea platformei, prin coduri de acces unice pentru fiecare utilizator
  • să asigure conformitatea permanentă a platformei cu prevederile GDPR privind protecţia datelor

 

Avantaje pentru reprezentanţii HR: prin interfaţa dedicată lor, managerii de proiect de la Resurse Umane pot

  • să beneficieze de echivalentul unui asistent personal în ce priveşte monitorizarea desfăşurării cursului (verificarea prezenţei şi a orarului, accesarea rapoartelor de progres şi a notelor de la teste)
  • să supervizeze la zi proiectul, primind rapoarte periodice despre curs, comunicând în timp real cu echipa de proiect a IH şi transmiţând instantaneu feedback despre curs
  • să verifice permanent situaţia financiară curentă a proiectului, accesând oricând documentele financiare ale acestuia, inclusiv facturi

 

Având în vedere acest ansamblu cuprinzător de beneficii, PITO devine instrumentul de maximă optimizare a proiectelor de training (lingvistic) in-company atât pentru cei care livrează trainingul, cât şi pentru cei care beneficiază de el. După o pregătire minuţioasă alături de colaboratorii noştri din Spania, începem, deci, implementarea acestei platforme în proiectele noastre cu companiile-client. Cu convingerea că le oferim acestora cel mai sigur, complex şi avansat produs de training online existent în acest moment pe piaţă, le invităm astfel să păşească împreună cu noi în viitor – acolo unde educaţia online pentru adulţi înseamnă eficientizarea costurilor, a timpului şi a efortului.

 

Surse

<www.forbes.com/sites/enriquedans/2020/04/03/want-to-teach-online-then-change-the-way-you-think-aboutit/#4c1de7665ada>

<https://gbsn.org/onlineteachingincovid-19/