Autoare: Veronica Negru, Manager Marketing – International House Bucureşti și English Kids Academy
Reţelele de socializare sunt totdeauna locul unde oamenii interacţionează, iar cum mai toată lumea de pe mapamond se află în autoizolare acasă, în unele cazuri în carantină naţională, social media a devenit singurul loc unde oamenii se pot “întâlni” să stea de vorbă.
Din această cauză şi în perspectiva vacanţei de vară, reţelele de socializare sunt, indubitabil, cel mai important canal pe care brandurile se pot concentra, în momentul de faţă, pentru a se conecta la audienţele lor.
Ultimele două luni au fost o provocare pentru noi, iar provocarea continuă. De-aici, iniţiativa noastră de a grupa un număr de recomandări bazate pe propria noastră experienţă, care să îi ajute pe clienţii noştri corporate să se adapteze rapid şi să îşi calibreze comunicarea digitală astfel încât legătura lor cu publicul-ţintă să fie pe deplin valorificată.
- Adaptarea mesajelor pe toate platformele de social media
Noi ne-am modificat campaniile care în trecut conțineau folosind CTA-uri (calls to action) cu îndemnul de a ne vizita la unul din cele trei sedii, invitând acum oamenii în online, la lecţii sau întâlniri cu profesorii. Atenţie la imaginile folosite: e recomandabil să se utilizeze fotografii cu interioare, cu priveliști de la balcon sau fereastra camerei de unde lucrăm, sau capturi de ecran de la cursuri sau întruniri online.
- Prezenţă crescută pe social media în timpul carantinei
Pe 24 martie, Facebook a anunţat că în multe dintre ţările cele mai afectate de coronavirus comunicarea prin mesaje electronice a crescut cu 50%. În Italia s-a înregistrat o creştere de 70% a timpului petrecut pe aplicaţii de la începutul crizei, iar vizualizările pe Instagram şi Facebook live s-au dublat într-o săptămână.
Cum unele restricţii sunt încă în vigoare şi oamenii nu se pot întâlni cu prietenii “pe viu”, întâlnirile au loc în mediul virtual, unde toată lumea îşi doreşte conţinut nou, proaspăt.
Mai mult, pentru a reacţiona la reconfigurarea masivă a comportamentelor pe social media, aşa cum ilustrează acest articol, trebuie să facem nişte schimbări în calendarul postărilor noastre pe Facebook, Instagram, LinkedIn şi Twitter.
- Prioritate acordată publicului, cu empatia ca element-cheie în aceste zile
Nu mai e vorba de compania noastră, e vorba de comunitate. Întreţinem legătura cu publicul, dar nu încercăm să le vindem nimic. Le spunem cum noi şi serviciile noastre îi putem ajuta să se adapteze mai uşor la schimbare.
- Încurajarea engagement-ului pentru postările noastre de pe reţelele de socializare
Publicul petrece mai mult timp online, iar asta e o ocazie excelentă pentru a-l atrage. Noi am creat postări care mobilizează engagement-ul: exerciţii de gramatică sau de vocabular, provocări lingvistice şi culturale.
De exemplu, pe StudyRomanian, pagina noastră de Facebook pentru străinii care învaţă română, postăm în fiecare miercuri o “language pill” (“pastilă de limba română”), care atrage mai mult engagement decât alte postări.
- Trimiterea periodică de newslettere
Înainte de pandemie, obişnuiaţi probabil să trimiteţi constant newslettere clienţilor sau abonaţilor. Nu vă opriţi acum!
Fie că le mulţumiţi pentru solidaritate şi sprijin în aceste luni dificile, fie că îi informaţi despre schimbările survenite în timpul crizei sau îi asiguraţi că rămâne aceeaşi calitatea serviciilor oferite, newsletterele sunt un instrument excelent pentru a le semnala că rămâneţi activi.
- Crearea de conţinut nou pentru website şi blog
Google Analytics se dovedeşte un aliat de nădejde, întrucât vă oferă datele necesare despre comportamentul şi alegerile publicului ţintă, în ce priveşte utilizarea website-ului.
Datele noastre au arătat că lumea petrece mai mult timp citind articole despre sugestii şi soluţii anti-plictiseală pe durata izolării: activităţi de făcut în casă, jocuri pentru părinţi şi copii, recomandări de lectură, ba chiar articole cu exerciţii pentru menţinerea nivelului de competenţă la limba străină studiată (engleză, germană, franceză, spaniolă, etc.)
Creatorul nostru de conţinut a mărit sensibil cantitatea de articole produse în aceste săptămâni, pentru a acoperi preferinţele tuturor categoriilor de public-ţintă: părinţi, profesori, cursanţi adulţi, etc.
- Concentrare sporită pe YouTube
Creaţi mai mult conţinut video gratuit folositor pentru publicul ţintă. Noi, la IH Bucureşti, am lansat o nouă serie de clipuri video pentru a oferi ajutor suplimentar în exersarea limbii străine studiate.
Am adaptat conţinutul pentru fiecare categorie de public: English Vocabulary – pentru English Kids Academy, divizia noastră pentru copii, Your Romanian Class – pentru cursanţii străini care învaţă româna, şi The English Fix – pentru românii care studiază engleza. Vom lansa, de asemenea, o serie de vloguri pentru cursanţii noştri adolescenţi.
Powerpoint s-a dovedit o unealtă practică şi uşor de întrebuinţat pentru crearea unora dintre aceste clipuri video. Se mai poate folosi Windows Movie Maker pentru a adăuga muzică sau pentru a edita clipul.
Trăim vremuri deosebite, ca niciodată înainte: nici noi, mediul de business, nici consumatorul final nu ne-am mai confruntat cu ceva similar. Obiectivul nostru comun este să supravieţuim şi să evoluăm. Unii ar spune că evoluţia nu este posibilă. Noi însă credem că este foarte la îndemână, în special în acest context inedit, plin de provocări.
Perspectiva se va modifica, în următoarele luni, iar ce-a fost odată doar “nice to have”, drăguţ dar absolut facultativ, va deveni o oportunitate. Cu toţii avem conturi pe platforme pe care nu le-am folosit aproape niciodată, iar asta poate că e ocazia optimă de a le activa.
Dincolo de pericole şi vulnerabilităţi se deschide un vast orizont de oportunităţi.
“Deschide-ţi ochii, mintea şi inima – atunci (şi doar atunci) vei vedea.” (Rasheed Ogunlaru, coach britanic)